Varmt välkommen som hyresgäst hos oss på 3GGG-Invest, vårat mål är att hålla hög service och tillgänglighet med hyresgästen i centrum. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Här följer information om sådant som kan vara bra att känna till när du flyttar in i ditt nya boende.
För att din post ska komma till rätt adress behöver du göra en flyttanmälan i god tid (minst fem arbetsdagar) för flytten. När man gör en flyttanmälan får en rad myndigheter automatiskt dina nya adressuppgifter:
Vill du ha eftersändning av din post beställer du det hos Svensk Adressändring.
Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i husets entré, på din ytterdörr, på ditt postfack eller i ditt kontrakt.
Du som är inneboende ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren och på postboxen i entrén om det finns en sådan
Din lägenhet ska givetvis vara i gott skick och ordentligt städad när du flyttar in. Lägenheten besiktas alltid innan du flyttar in, se till att få ta del av besiktningsprotokollet. Anmäl inom en vecka om du har några synpunkter eller anmärkningar på protokollet.
När du flyttar in får du ett antal originalnycklar – till lägenhet, entrédörr mm. Nycklarna hämtar du på 3GGG Invests kontor tidigast klockan 12.00 första vardagen efter att ditt kontrakt börjat gälla. Nycklarna är alltid stämplade med ett nummer. Kontroller att du fått rätt nycklar och rätt antal nycklar. Tänk på att du själv är ansvarig för nycklarna när du tagit emot dem. Vid borttappad nyckel faktureras hyresgästen efter gällande prislista.
Hyran betalar du i förskott varje månad, senast den sista vardagen i månaden. Många tycker det är fördelaktigt att betala hyran via autogiro. Läs mer och ansök om autogiro.
När du flyttar in i din nya bostad behöver du teckna ett eget elavtal. Du har fria möjligheter att välja den leverantör som du tycker är förmånligast. Det fasta nätabonnemanget kan du däremot inte välja själv, du blir ansluten till det företag som äger nätet i fastigheten där du bor.
Askersund: Vattenfall, telefon 020-82 00 00
www.vattenfall.se
Hallsberg och Pålsboda: E-ON, telefon 010-228 30 00
www.eon.se
Glöm inte att teckna en hemförsäkring för ditt nya boende. Det är ett krav att alla hyresgäster hos oss har en hemförsäkring.
Återigen, välkommen som hyresgäst hos oss på 3GGG Invest! Har du ytterligare frågor som inte besvaras här är du välkommen att kontakta oss på 0583-420 80 eller info@3ggginvest.se